Dezbateri publice pentru proiecte de legi

  • Planurile-cadru pentru anul școlar 2021-2022

Prima dezbatere din Comisia de Educație a fost pentru aprobarea planurilor-cadru care detaliază câte ore din fiecare materie vor studia elevii din România. Pentru asta am lansat o consultare publică asupra propunerilor venite de la Guvern. Am primit răspunsuri de la părinți, elevi și profesori cu ce ar modifica ei la planurile-cadru și am identificat nevoia de a schimba modul de întocmire a acestora, nevoie semnalată și Ministrului Educației. 

  • Situația creșelor din România

Am participat la mai multe dezbateri despre situația creșelor din România care au avut loc la Parlament cu ONG-uri/actori din societatea civilă, precum și la o întâlnire a parlamentarilor USR PLUS și reprezentanților DGASCP București despre situația creșelor din România. Scopul întâlnirilor a fost acela de a găsi soluții pentru a alinia cerințele de funcționare ale creșelor la realitatea din marile orașe unde se pot construi sau transforma, cu foarte mare greutate, clădiri care să respecte normele urbanistice curente și atunci administrațiile locale nu pot înființa creșe noi. 

  • Depolitizarea funcției de director școlar:

Cu obiectivul de a crește calitatea educației din România, parlamentarii USR PLUS propun depolitizarea numirii directorilor școlari și profesionalizarea managementului din sistemul educațional românesc.

Pentru ca soluțiile propuse să poată fi implementabile și să producă efecte reale, am avut 3 runde de dezbateri cu partenerii sociali în urma cărora vor fi formulate propunerile legislative. 

Avem urgentă nevoie de un nou mod de a face politică, de responsabilitate, integritate, depolitizare și de profesionalism în toate instituțiile. Trebuie să le oferim noilor generații un sistem educațional performant, actualizat, care să le dea șansa de a-și împlini potențialul, indiferent de mediul din care provin.
Andrei Miftode